Kaikki paitsi messuilu on turhaa!

Kaikki paitsi messuilu on turhaa!

Pohjois-Euroopan suurin venenäyttely – Vene Båt – on purettu ja kävijätilastot julkaistu. Veneilyinnostus ei osoita taantumisen merkkejä: näyttely keräsi tänä vuonna lähes 77 000 kävijää! Standi People toteutti näyttelyyn Brunswickin ja Busterin osastot sekä oli mukana elävöittämässä Bella-veneiden osastoa AV-tekniikan avulla.

Vene-messut ovat aina alan tärkein ja paras tilaisuus uutuuksien esittelyyn. Brunswickin osaston suunnitteluvaiheessa päätimmekin, etteivät asiakkaan uutuudet jää tälläkään kertaa huomiotta asentamalla osaston vilkkaimpiin kulmiin 126-tuumaiset Standi Screen 3+ -videoseinät!

Videoseinät ja niiden eteen sijoitetut uutuustuotteet sekä Mercuryn Joystick Piloting -demo keräsivätkin vankkumatonta suosiota niin varttuneemmilta kuin tulevankin sukupolven kapteeneilta!

Tuotteidensa lisäksi asiakas halusi tuoda osastolla esille laadukasta huolto- ja varaosaverkostoaan. Tälle rakennettiinkin kokonainen oma alue, jonka yhteyteen tuotiin Standi Peoplen iso, 70-tuumainen kosketusnäyttö, josta messuvieraat pystyivät poimimaan lähimmät palvelupisteet.

Audiovisuaalisuuden ja teknisen puolen vastapainoksi osastolle rakennettiin kotoisuutta tuonut, neuvottelu- ja varastotilat sisältänyt Motorguide-kalastajamökki, jonka kahvilaterassilla nautittiin messujen parhaat sumpit!

Busterin osastoon haluttiin väljyyttä ja tilaa osaston keskelle, minne sijoitettiin asiakkaan info- ja neuvottelualue. Osaston huomionherättäjänä toimi suuri, 10-neliömetrinen projisointikangas, joka keräsi katseita sekä osaston sisä- että ulkopuolella.

Vuodenvaihteessa toteutuneen yrityskaupan myötä osaston trussiin ilmestyi tänä vuonna myös Busterin uuden omistajan, Yamaha Motor Europen logo.

Osaston huomionherättäjänä toimi suuri, 10-neliömetrinen projisointikangas, joka keräsi katseita sekä osaston sisä- että ulkopuolella.

Standi People toimitti Bella-veneiden osastolle kaksin kappalein 126-tuumaista Standi Screeniä elävöittämään osastoa ja toimimaan asiakkaan runsaan videomateriaalin näyttämöinä. Screenien viereen rakennettiin valkoiset laminaattikäytävät ohjaamaan kulkua videoseinien luo.

Vene Båt -näyttelyn suosiolle ei näy loppua

Vene Båt -näyttely porskuttaa vuodesta toiseen kävijöiden suosiossa. Tämän vuoden tarkka kävijämäärä – 76 816 – lähentelee viime vuosien kävijäkeskiarvoa ja tapahtuman täyttäessä kaikki Messukeskuksen hallit se on edelleen Messukeskuksen suurin jokavuotinen tapahtuma.

Itse veneiden lisäksi tapahtuman vetovoimaa lisäsivät jättiakvaario, purjehdussatama, työnäytösalueet ja vesiharrastajien elämysalue, jonka 40-metrisessä altaassa pystyi kokeilemaan mm. suppailua! Saaristolaiskojujen ja -kioskien tuoreen leivän tuoksu oli myös omiaan houkuttelemaan paikalle jääräpäisimpiäkin maakrapuja.

Niille, jotka luulevat Vene Båt -tapahtumaa pelkäksi venenäyttelyksi, tapahtuma tarjoaa yllättäviä ja mieleenpainuvia elämyksiä! Hyvien kävijälukujen ja onnistuneen tapahtuman jälkeen Vene Båt -näyttelyn näytteilleasettajat voivatkin tässä tapauksessa todeta hyvillä mielin kaiken paitsi messuilun olevan turhaa!

Niille, jotka luulevat Vene Båt -tapahtumaa pelkäksi venenäyttelyksi, tapahtuma tarjoaakin yllättäviä ja mieleenpainuvia elämyksiä!
Ville Kauppi
ville.kauppi@standi.fi